يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۲۰
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

سعید امیرسلیمانی معتقد است کمبود برنامه‌های شاخص در حوزه کودک و نوجوان بیشتر به این مساله باز می‌گردد که افراد متخصص در راس کار نیستند. برخی ممکن است بگویند افراد دلسوز پای کار هستند من نمی‌گویم اینگونه افراد نیستند اما دلسوز بودن به تنهایی کافی نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه؛ سعید امیرسلیمانی بازیگر نام‌آشنای عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون از اواخر دهه 30 تاکنون حضوری فعال و همچنین خاطره‌ساز در عرصه هنر داشته است. این بازیگر که تاکنون در نقش‌های مختلفی خود را محک زده و بازی کرده است، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1339 یعنی زمانی که 18 سال داشت با ایفای 2 نقش در تئاتر «اتللو» که توسط گروه «آناهیتا» به سرپرستی مصطفی و مهین اسکویی اجرا شد، آغاز کرد.

دلسوز بودن مدیران کافی نیست؛ نیازمند افراد متخصص هستیم |  از همکاری با تیم کاربلد «کلبه عموپورنگ» خوشحالم!

امیرسلیمانی پس از چندی فعالیت در گروه «آناهیتا»، به پیشنهاد محمود دولت‌آبادی به استخدام اداره تئاتر درآمد و در سال ۱۳۷۳ از اداره تئاتر بازنشسته شد. وی در این مدت فعالیت‌های تئاتری خود را با نویسندگی و کارگردانی نمایش «پرستوها» و سپس اجرای نمایش «نهار لعنتی» ادامه داد.

ورود امیرسلیمانی به سینما نیز با فیلم «آب‌نبات چوبی» به کارگردانی امان منطقی در سال 1351 رقم خورد که در این فیلم با استاد محروم جمشید مشایخی هم‌بازی بود همچنین در سال ۱۳۶۹ فیلم «چون ابر در بهاران» را ساخت که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را نیز خود برعهده داشت.

اولین کارِ تلویزیونی این بازیگر کهنه‌کار نیز ‌تله‌تئاتر «غار سالامانگ» بود که به‌صورت زنده در تلویزیون اجرا شد.

در کارنامه کاری این بازیگر آثار ماندگار بسیاری به چشم می‌خورد که یکی از آن‌ها سریال «سلطان صاحب قران» به کارگردانی مرحوم علی حاتمی است و جالب است بدانید که سعید امیرسلیمانی در این سریال در 9 رُل مختلف بازی کرده است.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این بازیگر تا سال 80 با حضور مستمر در سینما  و تلویزیون همچنان به فعالیت خود در تئاتر ادامه داد و آن را رها نکرد.

سعید امیرسلیمانی اگرچه از دهه 80 به بعد گزیده کار شد اما همچنان مشغول فعالیت در این عرصه است. او این روزها سریال «کلبه عموپورنگ» را روی آنتن شبکه دو سیما دارد که همین موضوع باعث شد به سراغ این بازیگر پیشکسوت برویم و گپی کوتاه با وی بزنیم.

سعید امیرسلیمانی بازیگر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه درباره فعالیت این روزهای خود بیان کرد: این روزها مشغول بازی در مجموعه «کلبه عموپورنگ» به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده هستم و حداقل تا سه یا چهار ماه آینده در این پروژه بازی دارم.

وی با اشاره به اینکه اولین بار است که با تیم «کلبه عموپورنگ» همکاری می‌کند، مطرح کرد: دخترم کمند با عوامل سازنده این مجموعه مدت‌هاست با این دوستان همکاری و بسیار از آن‌ها برایم تعریف می‌کند و می‌گوید: «بابا نمی‌دانی چه تیم خوبی هستند.»

بازیگر «کلبه عموپورنگ» ادامه داد: واقعا کمند راست می‌گفت چراکه یک تیم بسیار خوب و کاربلد پشت این مجموعه حضور دارد و من خوشحال هستم که با این دوستان کار می‌کنم چراکه از هر نظر خوب هستند.

دلسوز بودن مدیران کافی نیست؛ نیازمند افراد متخصص هستیم |  از همکاری با تیم کاربلد «کلبه عموپورنگ» خوشحالم!

امیرسلیمانی با بیان اینکه فرزند پسرش سپند در «کلبه عموپورنگ» به کرونا مبتلا شد، تصریح کرد: شما نمی‌دانید افرادی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند، چه قدر هوای سپند را داشتند و به او کمک کردند. خداراشاکرم که حال پسرم بهتر شده و چند روز است که توانسته دوباره سرکار حاضر شود.

وی تاکید کرد: همه در این پروژه با یکدیگر مثل خواهر و برادر هستند و این انرژی پشت صحنه قطعا روی کار اثرگذار است و از دید مخاطبان پنهان نمی‌ماند.

بازیگر «باخانمان» درباره اعتراض تلویزیون به موسیقی که در این مجموعه به کار می‌رود، عنوان کرد: در ابتدا باید بگویم محمد درویشعلی‌پور نویسنده این کار قلم بسیار خوبی دارد و به بسیاری از مسایل واقف است. تلویزیون بعدا به اعتراضی که به قضیه موسیقی کرد، پی برد چراکه نمی‌دانست این موسیقی ایرانی است و فکر می‌کرد موسیقی برگرفته از غرب است در حالیکه اینگونه نبود.

امیرسلیمانی با انتقاد نسبت به این مساله که چرا تلویزیون در حال حاضر تنها یک برنامه شاخص در زمینه کودک و نوجوان دارد، بیان کرد: در حال حاضر هر کدام از شبکه‌های تلویزیون باید یک برنامه شاخص در زمینه کودک و نوجوان داشته باشند و من نمی‌دانم چرا این رخ نمی‌دهد البته گاهی اوقات مسئولان از بودجه تلویزیون می‌نالند اما من فکر نمی‌کنم کمبود بودجه داشته باشند چراکه تبلیغاتی که در تلویزیون نمایش داده می‌شود درآمد بالایی برای این رسانه به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم این کمبود برنامه‌های شاخص در حوزه کودک و نوجوان بیشتر به این مساله باز می‌گردد که افراد متخصص در راس کار نیستند. برخی ممکن است بگویند افراد دلسوز پای کار هستند من نمی‌گویم اینگونه افراد نیستند اما دلسوز بودن به تنهایی کافی نیست بلکه باید برای حل این مشکل باید به سابقه افراد و کارهایی که در گذشته برای تلویزیون ساخته‌اند، رجوع کنیم به عنوان مثال مرضیه برومند کارهای بسیار ماندگاری مانند «شهر موش‌ها» برای تلویزیون ساخته است خب چرا دیگر این فرد نباید اثری برای تلویزیون تولید نمی‌کند؟ البته در برخی مواقع تلویزیون اجازه کار به عده‌ای نمی‌دهد.

بازیگر «معمای شاه» با اشاره به اینکه ما باید پیشرفت روزانه را مدنظر قرار بدهیم تا کار توسعه پیدا کند، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم خط قرمزها را اضافه کنیم و بعد توقع موفق شدن داشته باشیم بلکه اصل جهانی این است که خط قرمزها کاهش یابد تا موفقیت حاصل شود. این موضوع نیازمند این است که مدیران ما ترس را کنار بگذارند، آزادی نسبی را برقرار کنند و مطمئن باشند اتفاقی رخ نمی‌دهد.

امیرسلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه قرار است در سریال شبکه نمایش خانگی «ساخت ایران3» به کارگردانی بهمن گودرزی حضور داشته باشد، درباره اقبال بازیگران نسبت به این رسانه گفت: نزدیک یکسال و نیم است که سینما و تئاتر به واسطه کرونا رونق خود را از دست داده است و مخاطبان، فیلمسازان و بازیگران به شبکه نمایش خانگی روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: در حقیقت فیلمسازان به دلیل آنکه سرمایه‌شان باز می‌گردد، در این عرصه فعالیت می‌کنند، همچنین دستمزد بازیگران در این رسانه بهتر از تلویزیون است چراکه سرمایه‌گذارانی که به نمایش خانگی آمده‌اند، پول خوبی خرج می‌کنند و افراد خوشنامی هستند بدین ترتیب هر بازیگری ترجیح می‌دهد با فرد خوشنام کار کند.

بازیگر «تبریز در مه» درباره رقابت تلویزیون و شبکه نمایش خانگی خاطرنشان کرد: امیدوارم رقابت درست بین تلویزیون و نمایش خانگی شکل بگیرد تا تلویزیون هم به این مساله پی ببرد که بسیاری از مخاطبان حاضرند برای دیدن فیلم و سریال در این رسانه هزینه کنند اما تلویزیون را که دیدن آن مجانی است، دنبال نمی‌کند این مساله باعث می‌شود تلویزیون قدری به تکاپو بیفتد و به دنبال علل موفقیت نمایش خانگی بگردد تا بتواند بهتر از آن عمل کند اینگونه رقابت درست شکل می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مدتی است که واکسن کرونا دریافت کرده است، گفت: هر 2 دُز واکسن کرونا از نوع واکسن چینی سینوفارم را زده‌ام اما باز هم باید رعایت کنم چراکه سنم بالا رفته است و باید مراقب خودم باشم.

انتهای پیام/

گفت و گو از : سپیده شریعت رضوی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳